GEINTERESSEERD?

HOE WERKT HET?

Er is veel voor nodig om ervoor te zorgen dat dit bezoek aan Zuid Afrika een onvergetelijke ervaring wordt. Het kan zelfs zo zijn dat je ouders je eigenlijk liever niet naar het buitenland zien gaan, maar dan ook weten dat deze ervaring iets is waar je je hele leven profijt van zal hebben en deze ervaring zelfs bepalend kan zijn voor jouw toekomst. Je ouders zijn welkom om ons te ontmoeten als we een mogelijk bezoek in Nederland aan de diverse scholen en universiteiten doen, of ons te bellen of met ons te Zoomen.

We werken vanuit Pretoria in Zuid Afrika, waar het hoofdkantoor is. We zijn op regelmatige momenten in Nederland en mogelijk doen we dan ook bezoek aan een school of Universiteit.

De richtlijn voor inschrijving is eerste periode tot op einde april en de tweede periode tot midden oktober. Bij inschrijven kan gekeken worden naar de website hoe je via e-mail aan te melden. Alles loopt via e-mail, telefonisch, Skype of Zoom. Niets gaat per post of per fax.

Voor de HBO studenten kijken we meestal naar de periode van begin februari tot augustus en de periode van augustus tot januari. De universiteitsstudenten lopen daar tussendoor en zitten niet aan deze periode vast. Andere periodes kunnen in overleg. Let op dat het wat betreft samen rijden en dingen met elkaar doen wel handig is dat de HBO periode in de gaten wordt gehouden. Denk er ook aan dat de periode voor een project bij een bedrijf liever niet onder de vier maanden moet komen. Alleen als het een project bij een Universiteit gaat worden kan het korter zijn. Overleg altijd even met ons i.v.m. de lengte van je periode dat je in Zuid Afrika wilt zijn.

Denk er ook aan dat de bedrijven niet echt ingenomen zijn, als je denkt in oktober of november met je stage te kunnen beginnen. De reden is dat een maand later de grote zomer vakantie hier begint en men echt geen tijd heeft om je voor die periode aan te nemen.