GEINTERESSEERD?

INSCHRIJVINGSKOSTEN

 

Het inschrijfgeld is benodigd om de volgende dingen voor je te kunnen doen:

  1. Zodra je in het overleg met ons van mening bent dat het handig zal zijn om bij UNSA ingeschreven te wezen, vraag je naar een registratienummer wat je als verwijzing kunt gebruiken bij elke correspondentie en betaling.
  2. Ingeschreven worden betekent dat je de van toepassing zijnde documenten per email aan ons doorstuurt.
  3. Denk eraan dat zaken niet altijd echt snel verlopen in Zuid Afrika. Maar zodra we iets hebben wat op een leuke opdracht lijkt komen we via e-mail bij je terug. Mocht je bij te lang uitblijven van informatie voelen dat het nu wel echt lang duurt, dan mag je ons gerust benaderen en vragen wat de stand van zaken is.
  4. Hulp met alle papieren die je nodig hebt om naar Zuid Afrika te gaan. Het probleem met visum en verblijfsvergunningen is dat het bijna wel elk jaar iets verandert en dat het ene jaar dit van toepassing was en nu is het net even anders en dat kan een vervelende situatie veroorzaken als je je daar niet van bewust bent.
  5. Zodra we denken dat we mogelijkheden voor een plaatsing hebben gaan we ook een vluchtreservering voor je doen. Dat helpt omdat we dan meestal een groep studenten met elkaar kunnen laten vliegen. We kunnen kijken naar een goedkope en nette vlucht of naar een meer economische vlucht. Dat laatste is waar onze ondervinding is dat 80% van de studenten hun vlucht veranderen. We reserveren in dat geval een open jaar retour waarvan je de terugkeer datum dus een keer gratis kunt veranderen.
    Omdat de laatste tijd met de Corona gevallen de vluchten wat makkelijker aan te passen zijn kan het zijn dat jouw vliegkaartje goedkoper kan dan wij het kunnen aanbieden. Dus overleg even wat het handigste gaat wezen.
  6. We assisteren ook met onderdak. In de meeste gevallen regelen we een vaste veilige verblijf plaats waar het goed vertoeven is. Mochten de vaste plaatsen allemaal vol, zijn dan kijken we naar tijdelijk verblijf.
  7. Het belangrijkste is ook dat we als organisatie als het ware om de hoek zitten. Dus als je in Zuid Afrika bent en er gebeurd iets waar je omgeving geen raad mee weet of je niet kan helpen, kun je ons een belletje geven zodat we je het juiste advies kunnen geven. Er zijn weinig dingen die we niet weten. Zelfs de Nederlandse ambassade klopt regelmatig bij ons aan om met problemen hen bij te staan, omdat zij wel weten hoe het allemaal richting Nederland werkt, maar niet echt hoe het in Zuid Afrika allemaal verloopt.